19.10.2020

Kim jestem?

Cześć, nazywam się Bartek. 

Od początku życia zawodowego zajmowałem się sprzedażą. I chociaż od kasjera w kinie do copywritera daleka droga, to na każdym etapie uczyłem się swojego fachu. 

Problem w tym, że nie zawsze podobały mi się metody, których mnie uczono. Wkurzało mnie nachalne „wpychanie” produktu klientowi. Tak samo pokrętne namawianie i manipulowanie faktami, byleby sprzedać. 

Jestem totalnie przeciwny oszukiwaniu klienta w jakiejkolwiek formie. Wolę rozmowę opartą na zrozumieniu jego potrzeb.

I na tym polega moja praca. Poznać Twój produkt czy usługę, wejść w buty klienta i przełożyć Twój język na jego. 

W skrócie chodzi o to, żeby klient zobaczył, jak Twój produkt w praktyce rozwiąże jego problemy. Żeby uczciwie odpowiedzieć na pytania i wątpliwości, które chodzą mu po głowie. 

Nie ma tu żadnych czarów, tylko dokładna analiza potrzeb klienta. Tylko tyle i aż tyle.

Ale nie od razu pisałem pod sprzedaż. Jak wielu zaczynałem od „precli”, czyli tekstów pisanych dla robotów. Żmudna, nudna i praktycznie „charytatywna” praca. Miałem tego dość!

Co z tym zrobiłem?

Znalazłem listę 50 najlepszych agencji copywriterskich w Polsce.

A potem wysłałem do nich maila z moim CV.

Rezultat?

Przez 8 miesięcy tworzyłem po 20 000 zzs dziennie. Pisałem na każdy możliwy temat od stron kancelarii notarialnych po oferty agencji matrymonialnych 🙂 Priorytetem była zgodność z zasadami SEO — słowa kluczowe, linkowanie i metadane.

Jednak copywriterzy, którzy pracują tylko pod znaki ze spacjami, (zazwyczaj) nie dbają o sprzedaż, tylko o ilość tekstu. 

(Piszę ze swojego doświadczenia. Wiem, że są chlubne wyjątki. Copywriterzy, którzy piszą pod zzs i jednocześnie dbają o sprzedaż. Ale nie o nich tutaj piszę).

Nie chciałem pisać pustych frazesów i tak samo wyglądających treści. Dlatego poszedłem na szkolenie z copywritingu sprzedażowego.

Klienci zobaczyli efekty od razu

Zacząłem od postów na LinkedIna o rozwoju osobistym. Pisałem też o przydatnych aplikacjach.

Od kiedy się pojawiłem liczba wyświetleń i komentarzy podniosła się o 30% (około 1500 wyświetleń więcej przy każdym poście). 

Napisałem też dziesiątki maili do newslettera, artykułów na bloga, strony typu Landing Page i Home Page. 

Jak to powiedział jeden z przedsiębiorców:

„Bartek to profesjonalista i pasjonata. Mnie jako przedsiębiorcy najbardziej przekonuje jego podejście sprzedażowe do copywritingu. Nie jest nastawiony na ilość znaków, a na jakość tekstu i to pod kątem owoców, czyli sprzedaży. Analiza, od której zaczęliśmy współpracę w projekcie, pozytywnie mnie zaskoczyła. Jest zaangażowany, zmotywowany i skupiony na perspektywie klienta. Bardzo cenię współpracę z nim.”

Prywatnie od 2019 roku prowadzę swojego bloga, gdzie eksperymentuję z różnymi formami pisania www.wielkopisanie.pl.

A Ty, kim jesteś?

Daj znać w komentarzu 🙂

Pobierz darmowy poradnik

16 prostych sposobów, żeby błyskawicznie zmienić nudny tekst w pewną siebie wypowiedź eksperta!

    Korzystając z naszej witryny, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Jeśli nie akceptujesz plików cookie, to prosimy o zmianę ustawień Twojej przeglądarki albo o opuszczenie strony.

    Ustawienia plików cookie w tej witrynie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuję” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

    Zamknij